Lukijat

sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Alkua...

Sen huomaa kun on asunut kodissa, jossa ruoka tulee melkeenpä nenän eteen ja kaikki on tasapainoista.
Niin sitten kun muutat yksiöön helsinkiin, ei oo ketään joka kokkaa sulle, ja omat kokkaustaidot (kun niitä ei ole) ryhtyy just syömää tälläsiä valmisruokia, mikroon vaan ja suuhun, epäterveellistä, lihottavaa...

Mun sukulaiset, isä, äiti kaikki aina nälvi kuinka pyöreä mä olen ja kuinka mun pitäis laihduttaa, otin nää kaikki asiat itteeni tosi pahasti, no tietenki ja kielsin jotekin kaiken, en halunnut kuviin, ostin liian pieniä vaatteita jne, jotenkin omasta mielestä en ollut lihava, vaikka sisimmässäni tiesin mikä läski olin, en vaan halunnnu myöntää, korkeimmillaan 75 kg!

Jotenki yks kesä, en oo koskaan tykänny edes röökin poltosta, rupesin polttamaan aina sillon tällöin ja jotenkin huomasin sen vähentävän mun ruokahaluja.
Loppujen lopuks ainakun söin, mulla oli tavote laihtua, ja aina jos lautasella oli jotain piti jättää ainakin puolet siitä pois, ja tietenki aina käytin pientä lautasta.. Oli nälkä, mutta jotenki kesän kuumuus ei tuonut samoja ruokahaluja kun ennen.
Samoihin aikoihin tapasin nykyisen poikaystäväni, ollaan oltu n. 3 vuotta. Halusin kai olla kaunis tyttöystävä, joten tää vielä enemmän ponnisteli mua eteenpäin... Mun poikaystävä kun tavattiin olin se hirvee läski oon miettinyt miten se pystyi tykkäämään musta??
Huomasin hänestä olin kaunis sellasena kun olin, ja tiedän itekkin en koskaan ole ollut ruma, olen puoliksi ulkomaalaistaustainen ehkä siitä saa jotai hyviä geenejä ?

No aika kului, ihmiset ihmetteli kuinka oon laihtunut, en huomannut sitä erityisemmin muuten kun sanoilla, ja sit vaatteet rupes roikkumaan. Menin mun sedän luokse vaalle ja huomasin olin puolen vuoden aikana tiputtanut 10 kg, ihan vaan syömällä pieniä annoksia ja tosi vähän... Vaaka näytti sillon 65 ja tietenki se tuntu hyvältä, mutta itsetunto ei pahemmin noussut, koska en tuntenut, enkä nähnyt että olisin laihtunut... Kysyin poikaystävältänikin et oonko sun mielestä laihtunu, ei kuulemma huomannut eroa.
Olinko se sokea vai eikö ne 10 kg nähnyt kukaan muu kun sukulaiset?

1 kommentti:

  1. Muista yks asia, minkä tänme mainitsit! Sun poikaystävä rakasti sua niin kuin olit .. ihmisen ulkonäkö ei oo tärkeempi kuin sun henkinen ja fyysinen terveys. Sun pitää aloittaa pikkuhiljaa rakastamaan itseesi ememmän!!! Syö terveellisesti ja käy salilla. Sali/treeni antaa sulle enemmän energiaa ja motivaatiota ja silloin varmasti vartalo kiinnittyy ja tulee muotoja ja ruokavaliosi muuttuu terveemmäksi! Eli mieti millä keinolla laihdutat! Joko purkkiruokien syöminen joka todellakin aiheuttaa sairauksia tai jätät syömättä jolloin sä sairastut vakavasti ja jolloin sun aivot lakkaa toimimasta positiivisesti tai sitten syöt kaikki maailman hedelmät ja salaatit ja ruisleivät ja juot paljon vettä ja treenaat silloin et menetä mitään terveydestäsi vaan susta tulee paljon terveempi ihminen ja nukut pitkiä uni:)

    Helly ;)

    VastaaPoista